lördag 20 juni 2009

Midsommar…

…skulle ha firats på västkusten,men i sista minut styrde vi av det då allt pekade på att vädret var bäst i hela landet just där vi bodde. Å resan vi skulle göra var väldigt väderberoende.

DSC01416 
På dagen åt vi lax (vi äter inte sill) med nypotatis.

DSC01423

DSC01454

DSC01482
Goda jordgubbsdrinkar…

DSC01525
På kvällen grillade vi massor av god mat.
Gjorde potatissallad med egenodlade kryddor i.
Hmm…..det här börjar mer lika en matblogg tycker jag…hahaha….men det blir ju så,för man äter så mycket gott när man är i stugan. :o)
DSC01529


DSC01544 
Midsommardagen bjöd också på fint väder förutom en skur på några minuter. Såg riktigt mörkt ut när det kom och jag lyckades fånga det på kort när solen fortfarande skiner på stugan,med mörka moln som hotar i bakgrunden….blev ganska bra tycker jag.

DSC01615 
En utsparkad fågelunge som inte har vett att bli rädd än….

7 kommentarer:

Katta sa...

Vilken söt kollonistuga ni har. Fin blogg.Ha en bra dag, kram Katta

Björk o Äng sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det och vilken mysig liten stuga! De röda kopparna i det tidigare inlägget fastnade jag väldigt mycket för, du vet inte var de kan vara inhandlade?

/Camilla

Anonym sa...

Vilka härliga midsommarbilder! ;-) Vädret såg väl inte inte så lovande ut där på ena bilden. Skönt att ni hade det bra ändå. kram!

S o F sa...

Tack för som vanligt härliga bilder här hos dig.

Den där mörka himlen bakom/över stugan blev en riktigt lyckad bild. Tufft!

Ha det gott!

Snuttan sa...

Vilken fin blogg jag komm till här.
Vilken söt stuga. Mysigt

Kram
Åsa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej vilken jättemysig blogg!!
Så fina bilder o kul att följa me i er söta stuga!!! Blir sååå sugen på en stuga nu!!!

Ha en härlig vecka!!!
~♥ Kramar Millan ♥~

Anonym sa...

camilla : koppar med fat är köpa på 2hand,men jag skulle titta på tradera om jag vore du.Kan kolla i botten om det står nått du kan skriva in där.

Ni andra : tack snälla !!!!! :o)